PERSOONLIJKE AANPAK

Coaching

Coaching kan vanuit een specifieke vraag ontstaan, maar evenzeer vanuit een gevoel van onvrede of onzekerheid. De coach is een klankbord, een persoon die met empathie luistert en kan confronteren wanneer nodig.

Bij een bedrijfscoaching betrekken we de leidinggevende in het voor-en natraject. Zo creëren we transparantie, duidelijke leerdoelen en engagement voor de coaching. Bovendien kan zo interne ondersteuning en opvolging gegarandeerd worden.

COMPETENTIES

Coaching sessies

Persoonlijke vaardigheden

Emotioneel intelligent communiceren
Assertiviteit
Omgaan met agressie
Positieve presentatie

Coach the coach

Klantgerichtheid
Klantvriendelijk en efficiënt telefoneren
Klachtenbehandeling
Onderhandelen

Coaching on the job

Time management
Interviewtechnieken
Train – the – Trainer
Persoonlijk efficiëntie

Onze simulaties

Coaching
Management : de basis
Functioneringsgesprekken Evaluatiegesprekken
Emotioneel intelligent leiding geven

Verloop

Voortraject
Elke coaching start met een in-take gesprek, waarbij we leervragen en verwachtingen benoemen. We kunnen ook een persoonlijkheidsprofiel opstellen voor het intake gesprek en bespreken dan de resultaten met de coaches.

Training
Over meerdere sessies bieden we inzichten, bespreken we ervaringen en zijn er oefenkansen. De coachee kan de coachinginhoud dadelijk koppelen aan zijn praktijk en samen met de coach evalueren Zo evolueert ook de aanpak. Vertrouwen, empathie en gerichte opvolging zijn sleutelelementen in elke coaching.

Natraject
Bij de afsluiting van de coaching hoort een persoonlijk follow-up plan. We bekijken wie de coachee intern kan opvolgen en hoe dit best gebeurt.

INZICHTEN

Tips uit onze blog

Help, mijn medewerker is introvert!

Hoe coach ik een introverte medeweker? Onlangs stelde een leidinggevende me deze vraag. Vanuit “beroepsmisvorming” vroeg ik onmiddellijk wat zij verstond onder introverte medewerker.De medewerker bleek liever alleen te werken, was eerder zwijgzaam in vergaderingen en ook heel onzeker en gevoelig aan kritiek. De leidinggevende wou meer opdrachten aan deze medewerker delegeren, maar wist niet […]

Meer info

Waardengericht coachen

Ivan: “Het was een toepasbare, praktische en leerrijke ervaring” Ivan is Marketing en Sales Manager in een bedrijf in de pharmaceutische sector. Een bedrijf met duidelijke waarden. Tijdens het evaluatiegesprek worden werkpunten bepaald op het vlak van Authenticiteit en Time-en Selfmanagement.In dit kader werd beroep gedaan op Kape Management voor een coaching. Na het intake […]

Meer info

Spreken voor publiek zonder zenuwen.

Binnen enkele ogenblikken ga jij het woord nemen, je probeert je hartslag te controleren, je gedachten te ordenen en je zenuwen de baas te zijn. Je kent dit gevoel wellicht, maar kan het? Het woord nemen zonder zenuwen?Wat werkt in zo’n situatie het best? Misschien eerst even wat je beter niet doet : – Alcohol.Je […]

Meer info